Så returnerar du en vara
Hos Sinful kan du returnera oöppnade paket eller enskilda oanvända varor i upp till 365 dagar*.
*Av hygieniska skäl förfaller returrätten på intimprodukter om du öppnar produktförpackningen. Dvs. du förlorar din returrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsomässiga eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera. Varor som inte ska användas intimt får du gärna öppna och inspektera, om du efterföljande kan returnera dem i samma skick och i samma antal som när du mottog dem. Du får alltså till exempel gärna prova de underkläder du köpt, om du kan returnera dem i samma skick och i den originalförpackning som du mottog dem i. Returrätten förfaller dock om du använder varan på ett sätt som uppenbart väsentligt förminskar dess värde.
Returnera hela din beställning eller en enskild vara
Du kan returnera paketet/varan till oss genom att:
- neka att ta emot leveransen av paketet om du har beställt hemleverans*.
- låta bli att hämta ut paketet hos postombudet, varpå ditt paket automatiskt returneras till Sinful*.
- själv skicka tillbaka paketet/den oanvända varan till oss inom den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar, eller inom 365 dagar från dagen du genomförde din beställning. När du returnerar något du har mottagit/hämtat ut hos postombudet är det du själv som står för returfrakten.
*Om du vägrar att ta emot eller underlåter att hämta ut ditt paket i den valda paketboxen antar vi att du vill ångra ditt köp. Vi drar av returkostnaderna när vi återbetalar beloppet för din beställning. Returkostnaden är 45 kr. Om du inte vill att vi ska hantera returen på detta sätt är du välkommen att hämta ut ditt paket och returnera det själv.
Om du har frågor kring ovanstående hittar du våra kontaktupplysningar här.
Så här returnerar du en beställning
Du kan skicka tillbaka en oanvänd och oöppnad produkt till oss. Om du vill utöva din rätt att returnera ditt köp, eller delar av det, ska du göra på följande sätt:
- skriv ut retursedeln, fyll i dina uppgifter och lägg den i returpaketet. Om du inte har någon skrivare kan du skriva den för hand i stället, eller så kan du fylla i den på din dator och skicka den till oss via e-post på service@sinful.se.
- Köp en returfraktsedel via länken HÄR. (Observera att det behövs en skrivare)
Följ instruktionerna via länken.
Du står för kostnaden av returförsändelsen. Sinful tillhandahåller inte returfraktsedlar gratis, men vi erbjuder dem till ett mycket bra pris.
Om du köper etiketten via länken ovan hjälper vi dig om paketet får skador eller kommer bort.
Om du vill returnera paketet på egen hand så är du välkommen att skicka det till vårt lokala returkontor.
- Skriv ut retursedeln, fyll i den och lägg den i paketet. Skicka sedan paketet i retur till Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg.
- Kan du inte skriva ut retursedeln kan du även skriva av den för hand, fylla i den och skicka med den i paketet.
- Det är du som ansvarar för varans skick fram tills att vi mottagit returen på vår adress. Du bör därför se till att emballera den ordentligt innan du skickar iväg returen.
- Du ska själv betala eventuella fraktkostnader när du returnerar en eller flera varor, och vi rekommenderar att du skickar paketet som spårbart.
Var uppmärksam på att en retur tar runt 3 veckor från du skickar paketet, och tills det blivit färdigbehandlat på vårat lager. Vi ger besked pr. mail så snart detta sker.
OBS! Sinful tar inte emot paket mot postförskott. Vi accepterar endast paket som skickas till vår adress. Du ansvarar för paketets värde tills Sinful har mottagit det. Du bör därför se till att produkten är ordentligt och säkert förpackad.
Återbetalning
När du åberopar din ångerrätt på 14 dagar för oöppnade eller oanvända varor, görs återbetalningen senast 14 dagar efter vi fått besked om att du ångrat ditt köp.
Utnyttjar du Sinfuls 365 dagars* returrätt för oöppnade eller oanvända varor, görs återbetalningen när vi har mottagit varan och kontrollerat att den lever upp till villkoren för den begränsade returrätten.
Du kan läsa mer om återbetalning här.
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.
Reklamationsfrist
Sinful följer den svenska Konsumentköplagen, så när du handlar hos oss har du alltid 3 års reklamationsrätt. Om du upptäcker fel/brister på en vara ska du reklamera varan till oss senast 3 år efter att du mottog den.
Det är dock viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckte felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Så gör du om du vill reklamera en vara
Om du vill utnyttja din reklamationsrätt ska du göra följande:
- Kontakta kundservice på service@sinful.se.
- Vi informerar dig därefter om den fortsatta processen.