Säkerhet och sekretess
Är det säkert att handla online?

Säker betalning

Det är säkert att betala med kort när du handlar i vår webbutik, eftersom betalningen görs via en så kallad SSL-anslutning (Secure Socket Layer). SSL-krypteringen säkerställer att ingen kan komma åt de kortuppgifter du anger i samband med köpet hos oss. Överföringen är också godkänd av NETS (tidigare PBS), vilket garanterar dig bästa möjliga säkerhet.

 Nets

Din garanti för att du använder en säker betalserver när du handlar på nätet, är att en liten ”Secure Server”-ikon kan ses högst upp i din webbläsare. Vanligtvis ser ikonen ut som ett låst hänglås.

Säker Server-sida

Säker betalningssida
Säkerheten vid onlinehandel har alltid diskuterats. Rättsligt sett är du dock bättre skyddad när du betalar med kort på nätet än i fysiska butiker.

När du betalar med kort på nätet har du nämligen bättre möjligheter att göra en kortreklamation och få dina pengar tillbaka om du kan bevisa att:

- du inte har mottagit dina varor.
- ditt kort har missbrukats.
- ett felaktig belopp har dragits från ditt konto, utan ditt godkännande.
- du har ångrat ditt köp innan du mottagit varorna (dvs. vägrat ta emot leveransen eller låtit bli att hämta ut paketet hos postombudet).

En kortreklamation görs mot den som utfärdat ditt kort eller beviljat din kredit. Kontakta din bank för ytterligare information om hur du går tillväga för att få tillbaka dina pengar.

Vårt system är uppbyggt på ett sätt som gör det omöjligt för oss att dra ett högre belopp på ditt konto, än det du har godkänt i samband med köpet.

Användning av cookies
Vi använder bl.a. cookies för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Var är mitt mail från Sinful?

Lägg till Sinful som betrodd avsändare

Av naturliga orsaker har våra mail ibland ganska vuxet innehåll, vilket gör att en del mailprogram felaktigt räknar dem som skräppost. Du kan undvika detta, och försäkra dig om att du alltid får all mailkorrespondens från oss, genom att lägga till Sinful.se på din lista över betrodda avsändare du litar på.

Vad har Sinful för sekretesspolicy?

Personuppgifter och cookies

Våra personuppgifts- och cookiepolicyer beskriver hur Sinful.se använder och beskyddar alla uppgifter du lämnar till Sinful.se när du använder vår hemsida. Sinful.se är förpliktigad att se till så att din integritet är skyddad. Datasäkerhet handlar om förtroende, och det är mycket viktigt för Sinful.se att vi har ditt förtroende. Skulle vi be dig lämna ut några uppgifter när du använder Sinful.se, då kan du lita på att de enbart kommer användas i enlighet med dessa policyer, samt att det sker inom ramen för gällande lagstiftning. Sinful.se kan därför komma att ändra dessa policyer från tid till annan, genom att uppdatera nedanstående sidor.

I följande avsnitt kan du läsa om de uppgifter vi samlar in, samt hur vi behandlar och förvarar dem. Det kommer även framgå vad vi använder uppgifterna till, och hur du lämnar invändningar angående cookies och sekretesspolicyn på Sinful.se.

Vi samlar in uppgifter om användarna och deras besök på två sätt:

- Genom användning av så kallade cookies - läs mer i vår Cookiepolicy
- Genom att användaren själv lämnar uppgifter - läs mer i vår Personuppgiftspolicy

Genom att använda www.sinful.se accepterar du samtidigt att vi använder cookies.

Hur ser Sinfuls köpvillkor ut?

Köpvillkor

Om företaget

www.sinful.se ägs och administreras av MCompany ApS.
Organisationsnummer: DK32887848

Adress

Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
Sverige
Tel: 0410 - 880 213

Alla produktpriser som visas på Sinful.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och avgifter, men inte frakt. Alla priser är dagspriser.

När du handlar hos Sinful.se ingår du avtal på svenska.


Betalning

Sinful accepterar betalning med:
- Betalkort: VISA, Mastercard och Maestro
- Klarna faktura och delbetalning
- Swish
- PayPal

Vid kortbetalning så reserveras pengarna på ditt konto vid köptillfället, men dras först när dina varor skickas ut från vårt lager.

Vi använder säkerhetslösningen 3D-secure.

Om du betalar via PayPal eller Swish har du inte möjlighet att gå till banken och göra indvändingar mot din betalning.

När du handlar och betalar via vår hemsida, sparar vi enbart de upplysningar som behövs för att kunna leverera din beställning. Vi kan inte lämna ut din kortinformation, dra beloppet flera gånger, eller liknande.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av det totala utnyttjade kreditbeloppet, eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. Mer information om Klarna Konto, inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation, finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Förbud mot köp för återförsäljning 

Sinful.se vänder sig bara till konsumenter. Därför kan endast konsumenter göra inköp på www.sinful.se. När du genomför ett köp bekräftar du härmed att du inte köper varorna som näringsidkare eller i syfte att sälja dem vidare.
Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om vi på Sinful.se bedömer att det handlar om köp av näringsidkare eller köp i syfte att sälja varorna vidare. Detta ger inte kunden rätt att ställa krav mot, eller begära ersättning från, Sinful.


Åldersgräns

Du ska vara myndig för att handla hos Sinful.se. Personer under 18 år är minderåriga och därmed omyndiga. När du genomför ett köp på hemsidan bekräftar du härmed att du är minst 18 år gammal.


Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt online, men på Sinful har du upp till 365 dagars returrätt*.

365 dagars begränsad returrätt

Hos oss har du möjlighet att ångra ditt köp i upp till 365 dagar. Här gäller en begränsad returrätt*. Det betyder att du kan returnera en vara, men att produkten ska vara i samma skick, med bibehållen kvalitet och antal, som när du mottog den. Det betyder bl.a. att ätbara varor, glidmedel, batterier m.m. ska returneras oöppnade och innan bäst-före-datum är passerat.

Dessutom ska varan och dess förpackning returneras i samma skick som när du mottog dem. Originalförpackningen ska skickas med och den ska vara oskadd. Vi rekommenderar att du alltid returnerar dina paket med spårbar frakt, så att du vet vart det befinner sig.

*Av hygieniska skäl förfaller ånger- och returrätten på intimprodukter om du öppnar produktförpackningen. Dvs. du förlorar din returrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsomässig eller hygienisk grund inte är lämpliga att returnera. Varor som inte är för intim användning får du gärna öppna och inspektera, om du kan returnera dem i samma skick och i samma antal som vid mottagandet. Returätten förfaller också om du använder varan på ett sätt som uppenbart väsentligt förminskar dess värde.

Varans skick när du returnerar den

Om varan (intimvaror undantagna) är öppnad eller testad utöver vad som beskrivs här ovanför, räknas den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får delar eller intet av köpesumman krediterad. Hur mycket pengar du får tillbaka beror på varans handelsmässiga värde. Dvs. att exempelvis underkläder får du gärna ta på för att prova, så länge som du kan returnera det i samma skick och emballage som du mottog det i.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Om varan har sjunkit i värde till följ av din hantering, dras motsvarande belopp av från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi dig kostnaden för de returnerade varorna utan onödiga dröjsmål, och senast 14 dagar efter vi fått besked om att du ångrat ditt köp. Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som du använde när du genomförde transaktionen, om inget annat har avtalats.

Vi kan frysa återbetalningen tills dess att vi har mottagit varan du returnerar. Vi rekommenderar att du alltid använder sig av en spårbar fraktmetod när du returnerar varor, och kom ihåg att få ett kvitto som bevis på att du har lämnat in paketet för returnering.

Om du vägrar att ta emot eller underlåter att hämta ut ditt paket i den valda paketboxen antar vi att du vill ångra ditt köp. Vi drar av returkostnaderna när vi återbetalar beloppet för din beställning. Returkostnaden är 45 kr. Om du inte vill att vi ska hantera returen på detta sätt är du välkommen att hämta ut ditt paket och returnera det själv.

Är du osäker på hur du utnyttjar din ångerrätt kan du kontakta kundtjänst:

Mail: service@sinful.se
Telefon: 0410 - 880 213

Varorna returneras till:

Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
Sverige

Sinful tar ej emot paket som skickats med postförskott eller efterkrav. Du står själv för frakten, när du returnerar en vara. Vi rekommenderar att du använder dig av en spårbar fraktmetod, eftersom du ansvarar för paketet tills dess att vi har mottagit varorna i retur på vårt lager. Sinful lämnar inte ut returfraktsedlar.


Reklamation

Sinful erbjuder dig 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Gäller omfattande brister som konstateras vid normal användning av produkten. Det innebär att du antingen kan få din vara reparerad, utbytt, eller få ett prisavdrag, beroende på den aktuella situationen.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller oauktoriserat ingrepp.

Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till Sinful inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats. Vänligen kontakta kundtjänst, och bifoga eventuella bilder, videor eller annan dokumentation som påvisar felet eller bristen. Vi återkommer sedan med instruktioner.

Om du upptäcker att produkten och produktförpackningen har skadats under transporten ska du snarast möjligt kontakta vår kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig returnera och ersätta varan.

Om du upptäcker fel/brister på en vara, ska du reklamera varan till oss senast 2 år efter att du mottog den. Det är viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckt felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Vid fel, brister eller ev. utebliven leverans ber vi dig kontakta oss:

Mail: service@sinful.se
Telefon: 0410 - 880 213
Adress: Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige.

Observera att Sinful inte accepterar paket skickade med postförskott eller efterkrav.

Vid en reklamation har du som utgångspunkt rätt att få din köpta vara ersatt med en motsvarande produkt.


Leverans

Sinful levererar varor med PostNord eller DHL. Leverans sker till mottagaren så fort som möjligt efter beställning. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord och DHL upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord eller DHL, kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund. PostNords kvalitetsmål för leveranssäkerhet är minst 99% för postpaket. Tänk dock på att denna procentsats är genomsnittlig och kan täcka stora lokala och tidsbegränsade variationer.

Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir helt, skickar Sinful naturligtvis ut en ny leverans utan extra kostnad.

Alla leveranser skickas med PostNord eller DHL, och frakten kostar från 35 kr. Beställer du för över 700 kr är frakten till DHL Serviceombud gratis. Fraktpriset bestäms utifrån vikten på de varor du har beställt, samt vart du vill att paketet ska skickas, och kan ses i kassan när du slutför din beställning. Leveranstiden är den förväntade leveranstid som PostNord och DHL har uppgett.

Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats. Det gäller både beställningar i fysiska butiker och på nätet. Om du vill häva köper på grund av dröjsmål, har du rätt att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.

Det kan uppstår förseningar med din leverans på grund av exempelvis tullhantering. Sinful ansvarar inte för denna typ av förseningar och kan inte hållas ansvariga för dem.

OBS! Om postombudet/service pointen du valt inte har plats till ditt paket, kommer det levereras till ett postombud eller en service point i närheten istället.


Produktrecensioner

När du skriver en kundrecension av en produkt på Sinfuls hemsida, samtycker du till att Sinful får kopiera, radera, modifiera, publicera och översätta innehållet i produktrecensionen. Du ger oss tillstånd att använda texten i våra webbutiker, inklusive andra domäner än den du skrev din kundrecension i. Du godkänner samtidigt att vi kan anpassa recensionen och använda den i marknadsföring via övriga försäljningskanaler.

Recensionen ska skrivas på svenska och i ett lättförståeligt språk utan svärord, stötande formuleringar eller liknande. Du bör inte kopiera din recension från andra kunder eller andra webbplatser. Du ska inte skriva HTML-taggar eller lägga in länkar i din recension.

När du skickar in din kundrecension har du möjlighet att skriva ditt fulla namn, enbart ditt förnamn eller ett smeknamn i ”namnfältet”. Du kan således skriva en helt anonym recension. Mailadressen ska vara den du använda i samband med att du köpte produkten på Sinful.se. Din mailadress kommer aldrig att visas i samband med din recension.

Vi förbehåller oss rätten att radera kundrecensioner som inte lever upp till ovanstående.


Sekretesspolicy

Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.


Klagomål och upprättelse

Klagomål över en vara eller en tjänst köpt hos oss, kan anmälas till ARN - Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, arn@arn.se. Du kan läsa mer på deras hemsida: https://www.arn.se/

Du kan även lämna in ditt klagomål till Europeiska kommissionen, och på så vis få hjälp med tvistlösning online. Det är en bra väg att gå när du handlar med företag i andra EU-länder.
Du lämnar in ditt klagomål här: http://ec.europa.eu/odr

När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress service@sinful.se.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Köpvillkoren uppdaterades senast 13.08.2021


Standardblankett för ångerrätt

(Denna blankett ska bara fyllas i och returneras tillsammans med produkten om ångerrätten åberopas)

Till:
Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg


Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten för det köp jag ingått angående följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ____________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________

Är mina personuppgifter säkra hos Sinful?

PERSONUPPGIFTSPOLICY

 

1. ALLMÄNT

1.1 SINFUL ApS (“Sinful”, “Sinful.se”, “vår”, “oss” eller “vi”) är ansvariga för behandlingen av de personuppgifter som vi har mottagit från dig. Du hittar våra kontaktuppgifter under punkt 7.

1.2 I den här personuppgiftspolicyn kan du läsa hur SINFUL ApS samlar in och hanterar uppgifter om dig, inklusive varför vi behandlar personuppgifterna, hur vi skyddar den information vi mottar, samt vilka rättigheter du har.

 

2. VILKA PERSONUPPGIFTER SAMLAR VI IN, I VILKET SYFTE, OCH HUR HANTERAR VI DIN PERSONDATA I ENLIGHET MED RÅDANDE LAGSTIFTNING

2.1 När du besöker Sinful.se samlar vårt system automatiskt in uppgifter om dig och din användning av vår hemsida. Den data systemet registrerar är bl a vilken webbläsare du använder, vilka ord, produkter och kategorier du söker på, din IP-adress, nätverksplats samt information om din dator, mobil eller surfplatta, som gör det möjligt för oss att förbättra din användarupplevelse och optimera Sinful.se:s funktioner, samtidigt som datan används för att kunna utforma relevant marknadsföring. Rättsligt underlag för vår hantering av din data i samband med besök på hemsidan kan du finna i dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led f.

2.2 När du anmäler dig till Sinful.se:s direkta marknadsföring, t ex på vår Facebooksida, nyhetsbrev, pushnotiser eller dylikt, registrerar vi ditt namn, din e-postadress samt andra frivilliga uppgifter som du själv uppger i samband med att du skriver upp dig. Syftet är att kunna erbjuda dig mer relevant marknadsföring. Rättsligt underlag för detta står att finna i dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led a.

2.2.1 Vi använder dina personuppgifter för att rikta vår marknadsföring till dig baserat på dina tidigare köp hos oss för att kunna ge dig de bästa erbjudandena.  Den information som ingår är dina kontaktuppgifter, din e-postadress, ditt sökbeteende och din köphistorik. Den rättsliga grunden för detta är ditt samtycke och vårt legitima intresse, jfr dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led a og f.

2.3 När du köper en produkt på Sinful.se eller kommunicerar med oss via vår hemsida registrerar vi de uppgifter som du själv uppger, t ex ditt namn, adress, e-postadress, telefonnummer, betalningsmetod, leveransmetod, IP-adress, samt vilka produkter du har köpt och eventuellt returnerat till oss. Dessa uppgifter registreras dels för att vi ska kunna leverera de produkter du har beställt, och dels för att administrera och tillgodose din retur- och reklamationsrätt, jmf dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led b. Uppgifter om köp på vår hemsida samlas dessutom in så att vi ska kunna uppfylla lagliga krav på bokföring och räkenskap, jmf dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led c. När vi registrerar din IP-adress är det för att Sinful.se vill kunna motverka och förhindra bedrägeri. Rättsligt underlag för detta finner du i dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led f.

2.4 När du ingår ett samarbetsavtal med oss registrerar vi uppgifter om ditt namn, din adress, din mailadress, ditt telefonnummer, leveransmetod, IP-adress, samt vilka produkter du har mottagit från oss. Syftet med att samla in och lagra denna information är att utvärdera ett potentiellt samarbetsavtal, samt att leverera de produkter som du har begärt att få enligt avtalet. Information som du själv uppger behandlas för att kunna vidta åtgärder angående din begäran innan ett samarbetsavtal ingås. Rättsligt underlag för detta finner du i dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led b. 

2.5 När du besvarar ett frågeformulär registrerar vi upplysningar om ditt namn och din e-mailadress, samt information om dina sexuella relationer och hälsa i de fall frågeformuläret efterfrågar detta. Syftet med frågeformuläret är att få kunskap om det för undersökningen specifika ämnet. Rättsligt underlag för detta finner du i dataskyddsförordningens artikel 6, st 1, led a och artikel 9, st 2, led a.

 

3. MOTTAGARE AV PERSONUPPGIFTER

3.1 Sinful.se vidarebefordrar namn, adress, e-postadress, ordernummer, telefonnummer samt leveransönskemål till DHL, PostNord eller annan transportör som hanterar frakt och leverans av de varor som du har handlat hos oss. Om du köper produkter som inte finns på vårt lager kan dina uppgifter i undantagsfall vidarebefordras till tillverkaren som därefter ansvarar för att skicka ut den aktuella varan till dig. Dessa uppgifter utväxlas mellan Sinful och transportörpart via Coolrunner. Utöver det kan dina uppgifter vidarebefordras till samarbetspartners som assisterar oss i vår affärsverksamhet, vilket inkluderar bl.a. långivare.

3.2 Eftersom vi använder oss av externa samarbetspartner för bl a teknisk drift och underhåll, förbättringar på hemsidan, insamling av tillstånd att skicka ut nyhetsbrev, deltagande i tävlingar, pop-ups, relevant marknadsföring samt betygsättning av vår verksamhet och våra produkter, kan ditt namn och e-postadress anförtros dessa. I samband med köp av varor på vår hemsida skickar Trustpilot på vår verksamhets vägnar ut ett e-mail med en inbjudan om att utvärdera och betygsätta våra produkter och vår service. Att lämna ett omdöme är helt valfritt och du kan använda valfritt namn. E-postadressen används sedan för att säkerställa att ett köp på Sinful har ägt rum. Om du tackar ja till inbjudan bör du vara uppmärksam på att ansvaret för dina personuppgifter övergår till Trustpilot.

Vi vidarebefordrar ditt namn och e-postadress till bl a följande externa samarbetspartners inom EU:

- Wisepops
- Playable
- Trustpilot
- Klarna
- Dixa

Några av ovan nämnda verksamheter har status som databehandlare, som under våra instruktioner behandlar data som vi är juridiskt ansvariga för. Alla externa samarbetspartner som behandlar personuppgifter å Sinfuls vägnar har ingått skriftliga avtal med oss där de underlägger sig stränga sekretesskrav i hanteringen av dessa. Inga av våra externa samarbetspartner får därför använda dina personuppgifter i något annat syfte än att uppfylla det avtal de har ingått i med oss.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter med Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder, och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Vissa av våra externa databehandlare, däribland Google Analytics v/Google LLC., Klaviyo Inc., Magento Inc. och Microsoft Corporation är etablerade utanför EU, närmare bestämt i USA. Överföring av personuppgifter till våra databehandlare i tredjeland säkerställs genom överföringsgarantier som tillhandahålls av Europeiska Kommissionens Standardavtalsklausuler.

 

4. DINA RÄTTIGHETER

4.1 För maximal öppenhet och transparens kring vår hantering av dina personuppgifter ska vi som dataansvariga upplysa dig om dina rättigheter.

4.2 Insynsrätt

4.2.1 Du har när som helst rätt att begära att få veta vilken data som finns registrerad om dig, vilka syften datan tjänar, vilka kategorier av personuppgifter som finns registrerade, vem uppgifterna vidarebefordras till, hur de hanteras samt varifrån data om dig insamlas.

4.2.2 Du har rätt att via mail få en kopia på vilka personuppgifter vi har registrerat och hanterat skickad till dig. Om du vill få en sådan kopia ska du skicka en skriftlig begäran till vår kundservice på service@sinful.se. Vi vidarebefordrar utelustande personuppgifter som går att knyta till den e-postadress begäran har upprättats på. Du kan med andra ord inte begära ut uppgifter som är knutna till en annan e-postadress än den du kontaktar oss på.

4.3 Rätten till korrigering

4.3.1 Du har rätt att begära korrigering av inkorrekta personuppgifter så att vi inte använder felaktig information när du använder verksamhetens tjänster. Om du upptäcker att något är felaktigt i de personuppgifter vi har registrerat om dig ska du skriftligen uppmärksamma oss om detta via mail till vår kundservice så att vi kan rätta till uppgifterna.

4.4 Rätten till radering

4.4.1 Du har i vissa fall rätt att få alla eller delar av dina personuppgifter raderade av oss. Det gäller exempelvis om du tar tillbaka ditt samtycke och vi inte har juridiska underlag att fortsätta hantera dina uppgifter. Om en fortsatt hantering av dina personuppgifter är nödvändig, t ex i händelse av att vi måste uppfylla våra juridiska förpliktelser för att kunna fastställa, åberopa eller försvara rättslig grund i anslutning till polisiär utredning, är vi inte skyldiga att radera de uppgifter vi har registrerat om dig. Radering av personuppgifter gäller endast retroaktivt. Om du begär att få dina uppgifter raderade ska du vara medveten om att dina personuppgifter fortsatt kommer att samlas in om du använder dig av vår verksamhets förmåner eller tjänster i framtiden.

4.5 Rätten till begränsning av behandling

4.5.1 Du har i vissa fall rätt att kräva att behandlingen av dina personuppgifter begränsas till att endast bestå av förvaring om du anser att de uppgifter vi har om dig inte är korrekta.

4.6 Rätten till dataportabilitet

4.6.1 Du har i vissa fall rätt till att få ut en kopia av de personuppgifter som du själv har gett oss i maskinläsbart format, liksom du har rätt att vidarebefordra personuppgifter om dig själv till en annan uppgiftsansvarig.

4.7 Rätten att göra invändningar

4.7.1 Du har rätt att göra invändningar mot vår hantering av dina personuppgifter med hänvisning till direkt marknadsföring, inklusive den profilering, segmentering och analys som vi företar för att kunna göra vår kommunikation och marknadsföring relevant för dig.

4.7.2 Du har rätt att med hänvisning till orsaker som rör din personliga situation göra invändningar mot vår hantering av dina personuppgifter som vi företar oss på basis av vårt legitima intresse, jmf punkt 2.1 och 2.3.

4.8 Rätten att återkalla samtycke

4.8.1 Du har rätt att återkalla samtycke till direkt marknadsföring, t ex nyhetsbrev. Om du vill återkalla samtycke ska du skicka en skriftlig begäran till oss på service@sinful.se, jmf punkt 4.2.2.

4.9 Rätten att lämna klagomål

4.9.1 Du har alltid rätt att lämna klagomål över vår verksamhets hantering av dina personuppgifter. Ditt klagomål skall skickas antingen skriftligt till Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm, per mail på datainspektionen@datainspektionen.se eller via telefon på 08-657 61 00.

 

5. RADERING AV PERSONUPPGIFTER

5.1 Data som samlats in om din användning av Sinful.se, jmf punkt 2.1 och 2.2, kommer efter 2 år antingen raderas eller endast vara tillgänglig i anonymiserad form, så att det inte kan spåras tillbaka till dig. Detta förutsätter dock att du under denna period inte har interagerat med vår verksamhets tjänster, vilket inkluderar besök av vår hemsida, beställningar lagda på vår hemsida, deltagande i tävlingar, att ha läst eller klickat på mail, annonser och pop-ups mm.

5.2 De personuppgifter som vi har samlat in i samband med din prenumeration på vårt nyhetsbrev, kommer raderas senast 2 år efter att vi skickat det sista nyhetsbrevet till dig. En förutssättning för att dina uppgifter ska kunna raderas, är att du drar tillbaka ditt samtycke till att få framtida nyhetsbrev.  

5.3 De personuppgifter som vi samlar in i samband med beställningar lagda på Sinful.se, kommer som regel att raderas eller anonymiseras så att de inte kan spåras tillbaka till dig 5 år efter slutet av det kalenderår vari köpet genomfördes. Informationen kan dock sparar längre om vi bedömer att det finns legitimt behov att behålla dem.

5.4 Verksamhetens räkenskapsinformation förvaras i 7 år fram till och med räkenskapsårets slut, i enlighet med bokföringslagens krav.

5.5 De personuppgifter vi har samlat in i samband med att du kontaktat vår kundtjänst raderas 3 år efter din sista kontakt med oss. 

5.6 Information som samlats in i samband med samarbetsavtal raderas senast 2 år efter vår sista samverkan med dig.

5.7 Information som samlats in i samband med frågeformulär raderas så snart som undersökningen är avslutad och sammanställd. Informationen kommer endast offentliggöras i anonymiserad form. Undantag kan göras om respondenten samtyckt till att hens uppgifter publiceras. I dessa fall kommer uppgifterna raderas så snart frågeformuläret inte är relevant längre.

 

6. SÄKERHET

6.1 SINFUL ApS har genomfört alla rekommenderade tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för  att motverka att dina personuppgifter oavsiktligt eller på olagligt vis förstörs, försvinner, förändras, försämras, missbrukas, offentliggörs eller hamnar i obehörig ägo.

6.2 Det är endast medarbetare med berättigade behov att komma åt dina uppgifter för att kunna utföra sitt arbete som har tillgång till din persondata.

 

7. KONTAKTUPPGIFTER

7.1 SINFUL ApS är ansvariga för de personuppgifter som samlas in via vår hemsida.

7.2 Om du vill ta fördel av en eller flera av de rättigheter som återges i punkt 4, eller om du har frågor eller synpunkter på vår verksamhets personuppgiftspolicy kan du kontakta:

 

SINFUL ApS

Søren Nymarks Vej 1C

8270 Højbjerg, Danmark

 

Mail: service@sinful.se

Telefon: +46 410-880213

 

8. FÖRÄNDRINGAR I PERSONUPPGIFTSPOLICYN

8.1 I händelse av förändringar i vår verksamhets personuppgiftspolicy informeras du om dessa nästa gång du besöker vår hemsida.

 

9. VERSIONER

9.1 Detta är version 5 av SINFUL ApS personuppgiftspolicy, daterat den 10/06/2021

Är e-post från Sinful krypterad?

Kryptering av e-post

Enligt dataskyddsförordningens krav krypterar Sinful e-post innehållande personuppgifter av känslig art, genom TLS version 1.2 fr.o.m. den 1 januari 2019.

För att vi ska kunna skicka e-post till dig, måste ditt e-postprogram stödja TLS 1.2 eller senare. Om så inte är fallet, kan vi t.ex. inte skicka en orderbekräftelse direkt till din e-postadress.

När du lägger en beställning hos oss, startar följande process därför automatiskt:

- Vårt system kontrollerar om ditt e-postprogram stödjer mails krypterade med minst TLS 1.2.
- Om ditt e-postprogram stödjer TLS 1.2, skickas orderbekräftelsen automatiskt direkt till din inkorg.
- Om ditt e-postprogram inte stödjer TLS 1.2, stoppar systemet automatiskt utskicket av orderbekräftelsen till din e-postadress, och vi skickar istället ett av följande mail till dig:

- Om du har angett ditt telefonnummer på beställningen, skickar vi ett mail med en länk till en verifieringssida som du ska klicka på. Du mottar ett SMS från Mcompany med en verifieringskod, som du ska skriva in på sidan, och därefter kan du se din orderbekräftelse.
- Om du inte har angett ditt telefonnummer på beställningen, skickar vi ett mail med våra kontaktupplysninga. Du måste kontakta oss för att få tillgång till din orderbekräftelse.

Eftersom orderbekräftelsen per automatik innehåller personuppgifter av känslig art, måste vi enligt lag skydda innehållet genom kryptering. För din egen trygghets skull, rekommenderar vi att du ser till att ditt e-postprogram stödjer e-post krypterad med TLS 1.2 eller senare.

De vanligaste e-postprogrammen, såsom Gmail, Microsoft Outlook (inkl. Hotmail och Live) och Yahoo, stödjer alla TLS. 1.2 eller senare som standard. Om du använder någon av dessa, kommer du därför kunna ta emot krypterad e-post och orderbekräftelser från Sinful utan problem.

Du kan läsa mer om hur vi skyddar dina personuppgifter i Sinfuls personuppgiftspolicy.

Om du har några frågor, är du alltid välkommen att kontakta oss.

Menu

Kontakta kundservice

0410 - 880 213

service@sinful.se